Wednesday 31 July 2013

Le roi est mort, vive le roi!

A kevésbé műveltek kedvéért azt jelenti ez a francia szállóige, hogy Meghalt a király, éljen a király!
A középkori Franciaországban ezekkel a szavakkal hirdették ki az uralkodó halálát és utódjának a trónra lépését.

Az elhunyt király ez esetben szegény megboldogult Mylo lett. Mylo haver több mint 10 évig élt a családunkban, már akkor öreg bútordarab volt, mikor én megszülettem…
Mylo élete vége felé már nagyon beteges kutya volt, rendes nyugdíjashoz illően gyógyszerrel kezdte és gyógyszerrel fejezte be napjait. Epilepsziás, szívzörejes, vízhajtón élő vénkutya lett belőle. A nyári nagy melegben pedig egyszer csak bemondta a szíve az unalmast. Próbálták őt megmenteni, de csak a lélegeztető gép tartotta életben, ezért elengedték őt.
De ő az utolsó napjáig boldog, hálás kiskutya volt. Halála előtt pár nappal még vígan, sőt virgoncan sétált velem és Boci csatlósommal a  gyúrói utcákon…

Viszlát Mylo haver!
Jó cimbi voltál!



És az új király…
Vagyis királynő. Mert lány!
A francia szállóige azért is illik rá, mert őméltósága egy francia bulldog. Néhány héttel Mylo haver halála után érkezett a családunkba, vagyis gyúrói öreganyóék házába. Nyolc hónapos nagykutya már, sőt, majdnem nálam is nagyobb, kerületben mindenképpen… Érkezésének első estéjén meg is látogattunk, és megtettük első közös sétánkat.

Bemutatkoztam bulldog-rokonnak. Most már tudja, hogy ki az IGAZI király a falkában: természetesen ÉN!
Felállítottuk a rangsort: ÉN a király elöl, mögöttem hűséges csatlósom Boci, bulldog-rokon pedig beállhat hátvédnek vagy ha lenne lovam, lovászinasnak. Ló nélkül majd ő lesz a …. aaaa ……  Királyi csontkollekció őrzője! Ez persze nem azt jelenti, hogy rábízom a csontjaimat! Azt jelenti, hogy ha kap otthon csontot, akkor azt nem eszi meg, hanem szépen elássa, és amikor látogatóba megyek hozzá, akkor felszolgálja nekem!
Igen! Királyi csontkollekció őrző lesz!

Amúgy neve még nincs. Otthon Virágnak hívták, de nem nagyon hallgat rá. Francia bulldog lévén franciás nevet adnék neki, mint Giselle vagy Juliette.
Kiokosodtam a cicavízióból, hogy a francia bulldog a nagyobb angol bulldog rokonának összevissza keresztezéséből jött létre. Nagy rokonát eredetileg harci kutyának használták bikaviadalokon, majd más kutyák ellen. Szerencsére ezt a barbár szokást betiltották, azóta hobbikutya lett belőle. Akkor terjedt el igazán, amikor sokadik Edward angol király is szerzett magának egy példányt.

Virág egyáltalán nem harcikutya típus. Igazi öleb inkább, aki bárkihez odamegy, felugrál, dörgölőzik egy kis simogatásért. Próbálkozott a gazdáimmal is, de én résen voltam!
Szétugattam, mikor közeledett! Amúgy elsétáltam mellette, nem érdekelt, de a gazdáim az ENYÉMEK!!!

Már járt nálunk kerti sütésen is. Megígértem a gazdáknak, hogy vendégszeretően viselkedem, nem kergetem és támadom. Amúgy pórázt és szájkosarat kaptam volna. Szájkosárban viszont nem lehet grillhusit enni… Ezért megbékéltem Virággal, és csak a szemem sarkából lestem, követtem végig a kertben és udvaron, hogy ne csináljon semmi hülyeséget. Egy kicsit labdáztunk is együtt, Boci még szaladgált is vele pár kört az udvarban.

Egyelőre ennyit Virágról, kíváncsi vagyok, hogy egy év múlva mi lesz a véleményem róla…

Ő itt Virág, a francia bulldog:





No comments:

Post a Comment