Thursday 30 January 2014

Normafánál télen


Ritkán szoktunk gazdákkal a Budai-hegyekben járni, mert a sok városi kirándulótól mindig zsúfoltak azok az erdők. Inkább a Velencei-hegység és a Vértes a mi terepünk… és persze a tatai Öreg-tó.

Gazdák úgy gondolták a hétvégén, hogy a hideg és az ország déli felében ’tomboló’ hóesés biztos eltántorít minden városi puhányt attól, hogy a Normafánál sétálgasson. Ezért megkockáztattunk egy 2,5 órás délutáni sétát egy kellemes, szitnkülönbség nélküli turistaösvényen.

Nem volt ugyan üres a Normafa és környéke, sőt a forró tea árusító helyek közelében egész sok kirándulóval találkoztunk. De azért lehetett élvezni az erdőt és a szagokat is. Sok kutyussal találkoztunk útközben, néhánnyal cimbiztünk is, de többségüket Boci szétugatta és megijesztette.... Na nem a maga 6,7 kilós izomkolosszus termetétől rettentek meg a többiek, inkább  a fülsüketítő ködkürtöléssel futamította meg őket, amit Boci ugatásnak hív…

A kék körtúra-ösvény vonalán sétáltunk végig, melynek felénél kis kitérővel felkaptattunk az Erzsébet-kilátóhoz. A párás idő ellenére egész jó volt a kilátás a városra állítólag, bár én nem sokat élveztem belőle. Még a kilátó első emeletére is felcipeltek a gazdák, de én onnan se láttam többet a kilátásból. Sőt az emeletre vezető csigalépcsőn majd’ összepisiltem magam félelmemben!

A kilátó lábánál - újra szilárd talajjal a talpacskáim alatt, de még kicsit megszeppenve a csigalépcsőtől - pózoltam gazda kedvéért.



Bezzeg Boci! Ő bármikor, bármilyen helyzetben képes bambán belebámulni a fényképezőgépbe!



A kilátó tövében, fák gyűrűjében:



Az erdő sajnos még eléggé unalmas és … barna volt. Legalább szaglászni lehetett…


Vágta!




Mindent lelkiismeretesen megjelöltem, nehogy eltévedjünk!

No comments:

Post a Comment