Sunday 2 March 2014

Brúnó, a németjuhászom



A németjuhászokkal mindig haragban voltam eddig. Nagyok, gyorsak, és mindig a Rex jut róluk eszembe. És én nem szeretem a munkakutyákat. Akik csak barommód végrehajtják a csökött agyú emberek csökött parancsait: szimatold ki a bombát, találd meg a drogot, terítsd a földre a támadót… Blabla. 
Ezekben a parancsokban semmi izgalmas nincs. Bezzeg az áss, a nyald ki a tejfölös dobozt vagy a bújj be a bújózsákba parancsok! Na, azok már értelmesebbek!

Fentiek miatti ellenszenvemnek köszönhetően még sosem sétáltam együtt németjuhász kutyával. Legfeljebb egy-egy falka-eseményen találkoztam ilyen típusú fajtársaimmal. 
Viszont a rokonoknak lett egy siheder-korú, izgága németjuhászuk. A Brúnó.

Ő itt Brúnó oldalról



Megsajnáltam szegény Brúnót, mert fiatal kora miatt olyan keveset tud a világról. 
Például még a nagy tordasi rétet sem látta sosem. Ezért egy nagy séta erejéig örökbe fogadtam, szárnyaim alá vettem, és elvittem az egész falkát egy tanulmányi körútra a réten át, a gyúrói halastó körül.

„Nem Brúnó, nem arra megyünk, a rét erre van, gyere!”

Megígértem Brúnónak, hogy nem verem nagydobra, de annyira gáz, hogy nem tudom magamban tartani: a tapasztalatlan Brúnó fiú kutya létére nem tud felemelt hátsó lábbal pisilni! Ülve pisil, mint a lányok! Majdnem besz*rtam a röhögéstől, mikor ezt először megláttam!

A másik gázos dolog: Brúnó nem tud ásni! Bocival egy csomó jó szagú lyukat találtunk a réten, mindet lelkiismeretesen kikapartuk, beletrombitáltunk, tovább ástuk. Be akartuk fogni Brúnót is, mert sokkal nagyobb ásókával rendelkezett, mint mi. De ő mit csinált? 

Hát nem ásott! Állt, és bambán bámult!

Pedig struccot játszottam a kedvéért!

„Brúnó, most megmutatom, hogyan kell a szagot hosszú távon elraktározni az orrodban… Brúnó, hé figyelsz rám egyáltalán?!”

„Gyere Brúnó, megmutatom, hogyan kell halpikkellyel beparfümöznöd a bundádat!”

Vak vezet világtalant…

…Boci átadja a tudását Brúnónak



Befejezésül egy kép a mai falkámról: 












No comments:

Post a Comment