Wednesday 20 June 2012

Sün-mentő Süti úr

A munkaköröm újabb címmel bővült: hivatásos sünmentő vagyok! Sün-katasztrófa elhárító!

Csakis nekem köszönhető, hogy a képen látható két sün még él!

Mert egyedül én vettem észre, hogy a két hülye sün valahogy beleesett egy gödörbe, amiből nem tudtak kimászni. Tuti betemették volna őket a nálunk garázdálkodó kőművesek (valami nagyot építenek az udvaromban). Vagy szomjan haltak volna. De én a szuper orrommal kiszagoltam, éles szememmel észrevettem őket a gödör alján, hangos ugatásommal pedig riasztottam gazdát, hogy a sünök veszélyben vannak!
Az összes gazda odasereglett a süncsapdához, és kis küzdelem árán kiszabadították a tűgombócokat a gödörből. Én a gödör szélénél toporogtam, hogy segíthessek a mentésben, ugatással és nyüszítéssel biztattam a gazdákat!
A sünök a mentés után a képen látható nem túl dekoratív kőműves-vödörben landoltak (ez volt kéznél). Hiába voltam én a megmentő, sajnos nem kaptam meg őket egy kis játszásra…


Így is kellő szétugatást kaptak tőlem. Jól körbeszagoltam őket (meglehetősen büdös állatok ezek a sünök), és segítettem az áttelepítésükbe. Vénanyó kertjébe kerültek, ott se kutya, se gödör nincsen, a sünök biztonságban lesznek. Gazda nem engedte, hogy utoljára megugassam-megbökdössem őket, csak messziről nézhettem, ahogy a sünik kigömbölyödnek a tüskés gombócaikból és eliszkolnak.
Másnap még kerestem vénanyónál a nyomaikat, de végleg eliszkoltak.
Egy üdvözlőlapot azért küldhetnének köszönetképpen. Csatolva hozzá egy kisebb adag sajtot…


Olvastam gazdával a National Geographic újságban, hogy ausztrál koala-barátaim is veszélyben vannak! Legközelebb elmegyek koalát menteni!

No comments:

Post a Comment