Monday 14 January 2013

Tacskó mosoda

Sajnos a téli hidegben is ki kell mennünk sétálni, és bár kis testünket ruha fedi, a lábacskáink és az alvázunk csupaszon dacol az időjárással.
Ezért latyakos időben a sár miatt, havas időben pedig hó és útszóró só miatt kell alaposan megmosakodnunk. Nyáron elég egy gyors nedves törülközős lábtörlés, de télen: irány a kád!
Most bemutatom a rituálévá vált lábmosási technikánkat!

0.    Lépés – Belépés a lakásba, és eljutás a fürdőszobáig a lehető legkevesebb kosz és lábnyom elhagyásával. Erről nincs fénykép, mert ez két gazdás és négy kezes mutatvány. Úgy néz ki, hogy az egyik gazda fog minket, tacskókat a bejárati ajtón kívül. A másik gazda egyesével felvesz minket, minél távolabb tartva magától, hogy ne legyen sáros a koszos alvázunktól. Aztán elszállít minket a fürdőszobáig, ahol rögtön betranszportál a kádba. A cipelés az én esetemben futás szokott lenni, mert 10 kilót nem lehet sokáig kiemelve tartani… puhány gazda.

1.     Lépés – Várakozás a kádban és vetkőzés. Vagyis tűrni azt, míg gazda lehámozza rólunk a hámot és a sáros aljú ruhát. Közben meg kell nyitnia a csapot is, hogy jó meleg vízzel tudjunk pancsolni.



2.    Lépés – Süti mosás. Általában Boci csatlósom elhúz a kád túlsó végébe, ezért én vagyok az első a tisztításban. Általában mindig mindenben én vagyok az első, mert én vagyok a főtacskó… Azért van pár dolog, amiben elsőbbséget adnék Bocinak: egyik ilyen a fürdés, a másik pl. a pedikűr… Szóval elsőként a sorban először az egyik oldalamon lévő első-hátsó lábamat kell megtisztítani…



Majd jöhet a másik oldalam. A hasam alját sem szabad kihagyni, mert oda mindig felcsapatom a sarat. Hiába nincsenek sárvédőim…


3.    Lépés – Boci mosás. Ez a második lépés megismétlése a Bocival. Esetében nincs szükség olyan alapos alvázmosásra, mert valahogy nem megy olyan hülyén, mint én…



4.    Lépés – Csöpögés, várakozás a törölközőre.



5.    Lépés – Mellső lábak szárítása. A fürdőszoba eláztatásának elkerülése végett először az első lábaimmal fel kell támaszkodnom a kád szélére, ahol már vár a törölköző (ideális esetben radiátoron melegített, langyos törölköző). Itt gazda megtörli az első lábaimat.





6.    Lépés – hátsó lábak szárítása. Ezt már a kádból kiemelve, és gazda ölében hátón fekve, kifli-pozícióban szoktam elvégezni. Vagyis elvégeztetni. Közben rettentő szenvedő pofát kell vágni, és akkor talán hamarabb befejeződik a művelet. Néha még drámai nyögésekkel is tarkítom az előadásom, vagy néhány nyalintás ejtek a lábamon, mintha baromi tisztálkodnék.



7.    Lépés – az ötödik és hatodik lépés ismétlése Bocival. Boci serényen szokta törölgetés közben nyalogatni a lábait. Hiába magyaráztam neki, hogy ez tök felesleges, mert egyrészt gazda úgyis szárazra törli, másrészt csak hátráltatja gazda ténykedését, és annál tovább kell kifli-pozícióban senyvednie.
Amíg Boci szárad, én a padlón szoktam várakozni, és figyelem, nehogy valami baj érje a csatlósomat.






8.    Lépés – a fürdőszoba elhagyása. Vagyis még közbe kell iktatni egy totális megrázkódást fültől indítva egészen a farkinca végéig, hogy minden kósza vízmolekulát leszórjunk a bundákról, és szétterítsük a fürdőszobában legalább méteres magasságig. Ezután komótosan ki lehet sétálni a fürdőből, és kezdődik a szabadfoglalkozás.



+1. Lépés – fakultatív jelleggel a fürdőszobában lehet asszisztálni, míg gazda kimossa és leöblíti a koszos kutyaruhákat és hámokat, majd kicsavarja és kiteregeti őket. kérvényezni fogom, hogy az asszisztenciáért cserébe falatban részesülhessek… Elvégre a bámulás és a gazda lába alatt korzózás is sokban hozzájárulhat a felszerelés megtisztulásához!

Befejezésként megmutatom, hogy oktondi Boci csatlósom milyen pusztítást hajtott végre a minap öreganyó nappalijában:
Áldozatul esett egy újság és egy szivacs, valamint az összképbe tartozik egy félig szétrágott kutyajáték és egy orvul becsempészett használt cupák is. Megjegyzem minden felhasznált díszítőelem a mi, azaz tacskók tulajdonát képezte, csak ezt a mesteri kompozíciót muszáj volt bemutatnom. Büszke vagyok Bocira. Egy művész veszett el benne!


Nem semmi, ugye?
Ja, és a kompozíció részét képezi a bal felső sarokban henyélő macska-cimbi is J

No comments:

Post a Comment